Begrippen:
a. Voorwaarden:
deze Algemene Voorwaarden;
b. Cliënt:
de natuurlijke persoon, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, die een behandeling
en / of daarmee direct verband houdende diensten of producten afneemt van Pedicurepraktijk Voet-Gezond.
c. Pedicurepraktijk Voet-Gezond:
vertegenwoordigt
door F.T.H.Bekkers,aangesloten bij ProVoet, lidnummer 309910,
ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te
Eindhoven, onder nummer 51755211.
d. Behandelplan:
schriftelijk of mondeling opgesteld behandeladvies dat in overleg met de cliënt wordt opgesteld, geëvalueerd en bijgesteld;
e. Branchecode:
Voor
de onderneming geldende specifieke richtlijnen en eisen op het gebied
van bedrijfsvoering in het algemeen, en van arbeidsomstandigheden,
hygiëne en milieu in het bijzonder;
f. ProVoet:
ProVoet, landelijke organisatie voor de pedicure
Kerkewijk 69
3901 EC Veenendaal;
g. Overmacht:
één
of meerdere omstandigheden welke een persoon niet kunnen worden
toegerekend en welke tot gevolg hebben dat nakoming van de overeenkomst,
hetzij geheel hetzij gedeeltelijk, redelijkerwijs niet te verwachten
valt;
1. Algemeen
1. Deze Voorwaarden zijn van toepassing op activiteiten in Nederland, op alle overeenkomsten tussen
Pedicurepraktijk
Voet-Gezond en haar cliënten met betrekking tot behandelingen,
inclusief daarmee direct verband houdende diensten en / of de levering
van producten.
2. Een exemplaar van de Voorwaarden wordt desgevraagd aan de cliënt overhandigd of digitaal toegestuurd.
3. Indien
een bepaling van deze Voorwaarden om welke reden dan ook als niet
geldig of niet van toepassing verklaard zou worden, dan blijven de
Voorwaarden voor het overige van kracht.
4. Op
basis van de door de cliënt verstrekte informatie wordt desgevraagd en
voor zover dat mogelijk is, bij het maken van de afspraak de verwachtte
tijdsduur van de behandeling en een voorlopige kostenindicatie gegeven.
5. Bij
niet afgezegde afspraken, of niet binnen 24 uur van tevoren afgezegde
afspraken, wordt 100 % van de gereserveerde behandeltijd in rekening
gebracht, behoudens in situaties van overmacht.
6. Indien
de cliënt meer dan 5 minuten later dan de afgesproken tijd in de
praktijk komt, mag Pedicurepraktijk Voet-Gezond de verloren tijd
inkorten op de behandeling en het gehele afgesproken honorarium
berekenen, behoudens in situaties van overmacht.
7. Pedicurepraktijk
Voet-Gezond is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van
onbeheerde persoonlijke eigendommen ten tijde van aanwezigheid in de
praktijk.
2. Privacy
1. Alle informatie die wordt verstrekt door cliënt wordt vertrouwelijk behandeld.
2. Zonder
toestemming van cliënt worden geen gegevens aan derden verstrekt,
m.u.v. aan personen die direct bij de behandeling betrokken zijn.
3. Alle
persoonlijke cliëntgegevens die nodig zijn voor een adequate
behandeling worden zorgvuldig beheerd, conform de Wet Bescherming
Persoonsgegevens.
3. Totstandkoming van de overeenkomst
1. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat:
a. met de cliënt een afspraak wordt gemaakt voor een behandeling en / of daarmee direct verband houdende diensten.
b. (uit voorraad) leverbare producten worden geleverd aan de cliënt.
c. de cliënt opdracht geeft om producten speciaal voor de cliënt te bestellen.
4. Verplichtingen
1. Pedicurepraktijk Voet-Gezond heeft de verplichting om:
a. een behandeling en daarmee direct verband houdende diensten adequaat uit te voeren en conform het
opgestelde behandelplan.
b. het gevraagde product aan de cliënt te leveren. Indien dit niet mogelijk is, wordt dit gemeld en eventueel
een vervangend product aangeboden.
2. De cliënt heeft de verplichting om:
a. alle
relevante informatie te verstrekken voor een behandeling m.b.t.
voorgeschiedenis, verwachtingen, voetproblemen, contra-indicaties,
bijzonderheden, afwijkingen en wijzigingen in deze informatie die van
belang zijn voor de behandeling en daarmee direct verband houdende
diensten.
b. te betalen voor:
· de geleverde behandelingen en daarmee direct verband houdende diensten en / of geleverde producten.
· speciaal voor cliënt bestelde producten af te nemen en te betalen.
· een niet, of niet tijdig, afgezegde afspraak die in rekening wordt gebracht, te voldoen.
5. Betaling
1.
Pedicurepraktijk Voet-Gezond vermeld alle prijzen van behandelingen en
producten zichtbaar in de praktijk, alsmede prijswijzigingen 60 dagen
voor de ingangsdatum.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief btw.
3. Er kan uitsluitend contant worden betaald.
4. Op verzoek ontvangt de cliënt een nota.
5. In bijzondere gevallen kan per bank of giro worden betaald. In dat geval worden administratiekosten in rekening gebracht.
6. Wordt de betaling niet binnen 30 dagen daarna ontvangen, dan verkeert de cliënt in verzuim met ingang van de 31e dag
nadat de nota is uitgeschreven en is Pedicurepraktijk Voet-Gezond
gerechtigd over het verschuldigde bedrag of het restant daarvan de
wettelijke rente in rekening te brengen.
7. Wanneer
geen betaling heeft plaatsgevonden binnen 45 dagen, is Pedicurepraktijk
Voet-Gezond gerechtigd om de vordering in handen te geven van een
incassobureau. Alle daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van
de cliënt.
8. Heeft
zich de situatie voorgedaan zoals hiervoor bij punt 7 genoemd, dan kan
een volgende betaling uitsluitend à contant plaatsvinden.
6. Ruilen en Garantie
Pedicurepraktijk
Voet-Gezond geeft de cliënt twee weken (14 dagen) garantie op de
verrichte behandeling en de producten. Deze garantie vervalt indien:
1. De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
2. De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.
3. De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
4. De cliënt andere producten dan de door Pedicurepraktijk Voet-Gezond geadviseerde heeft gebruikt.
5. Er vindt geen geldteruggave plaats, de cliënt ontvangt op vertoon van de nota een tegoedbon.
7. Klachten
1. Pedicurepraktijk
Voet-Gezond
streeft
naar een hoge mate van klanttevredenheid, om klachten proberen te voorkomen.
2. Indien
een cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product,
moet
deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking
schriftelijk gemeld worden aan Pedicurepraktijk Voet-Gezond.
3. Pedicurepraktijk Voet-Gezond
moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven.
4.
Indien een klacht gegrond is, zal Pedicurepraktijk Voet-Gezond
de
behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit
inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden.
5. Lukt
het niet om tot een oplossing te komen voor uw klacht,
dan zal deze
worden voorgelegd aan de Commissie van Bezwaar van ProVoet.
6. Klachten in het kader van wettelijke aansprakelijkheid worden direct voorgelegd aan de Verzekeraar.
8. Aansprakelijkheid
1. Pedicurepraktijk
Voet-Gezond heeft via ProVoet een collectieve
aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven (AVB) afgesloten en is
derhalve verzekerd voor schade die tijdens het uitoefenen van het beroep
wordt toegebracht aan personen en/of goederen.
2. Eventuele
aansprakelijkheid wordt vastgesteld door de Verzekeraar, volgens de
geldende procedures en voorwaarden van de Verzekeraar.
3. Eventuele
aanspraken van cliënten dienen schriftelijk te worden ingediend.
Hiervoor is bij Pedicurepraktijk Voet-Gezond een schadeformulier
verkrijgbaar.
9. Beschadiging & diefstal
1. Pedicurepraktijk
Voet-Gezond heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen
indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
2. Pedicurepraktijk Voet-Gezond meldt diefstal altijd bij de politie.
10. Behoorlijk gedrag
De
cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens
algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke
waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft
Pedicurepraktijk Voet-Gezond het recht de cliënt de toegang tot de
praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.